Tåg till Europa våren 2011 – Berlin, Amsterdam, Hamburg…

23 Feb

Obs! Informationen nedan är inaktuell. Senaste inlägget om tåg till Europa är skrivet 18 juli 2011 och det finner ni här.

Vi har tidigare bloggat om tågresor från Köpenhamn ut till Europa i ett blogginlägg från 28 mars 2010. Många har också hittat till vår blogg genom att söka efter utlandsresor med tåg. Jag ser det därför som vår plikt att uppdatera bloggen med färsk tåginformation!

Vårens tidtabell för DSB’s tåg från Köpenhamn gäller till och med 18/6-2011 och den finns här (klicka). Nytt för säsongen är också, äntligen, att det går att söka på utlandsresor direkt på DSB’s hemsida här. Dessvärre verkar det fortfarande var komplicerat, eller snarare omöjligt, att verkligen köpa biljetter online. För att få hjälp eller boka biljetter när ni hittat en resa som passar så ska man ringa 0045 – 70 13 14 18. Som jag nämn tidigare är DSB’s telefonpersonal mycket tillmötesgående och har vana att hantera samtal från Sverige.

Trevlig resa!

/O

2 svar to “Tåg till Europa våren 2011 – Berlin, Amsterdam, Hamburg…”

  1. isabel 24 februari 2011 den 17:58 #

    hejsan! jättefin blogg. Jag och min vän vill åka tåg till amsterdam från stockholm på lördag men jag har svårt att hitta någon hemsida. Kan du tippsa om någon som har bra priser helst?
    tack på förhand!

    • uppleva 24 februari 2011 den 19:08 #

      Tack Isabel. De tågen vi tipsar om utgår från Köpenhamn.
      Genom DSB, du ser kontaktuppgifterna ovan, kan du nog köpa en resa hela vägen från Stockholm till Amsterdam. Jag föreslår att du ringer dom på numret ovan och frågar rakt ut. Dom har stor vana av svenska samtal. Fungerar det inte med DSB kan du försöka med SJ på 0771-75 75 75

      Tyvärr är det fortfarande svårt att köpa biljetter på internet när det gäller längre tågresor genom flera länder.

      Trevlig resa.

      /O

Lämna en kommentar